
تبلیغات کلیکی چیست؟
تبلیغاتی کلیکی یعنی پرداخت به ازای هر کلیک در این مقاله معایب و مزایای این روش از تبلیغات را بررسی میکنیم. تبلیغات کلیکی به تبلیغاتی اشاره دارد که در آنها تبلیغدهندگان تنها به ازای کلیک انجام شده به روی تبلیغات خود در رسانههای ناشر، هزینه پرداخت میکنند. در این روش تبلیغدهندگان برای نمایشهایی که منجر به کلیک نمیشوند هیچ هزینهای پرداخت نمیکنند.
برای تبلیغات کلیکی کسب و کارها با ناشران و صاحبان وب سایت ها قرارداد می بندند تا در ازای نمایش تبلیغات آن کسب و کار در وب سایت یا وبلاگ خود، و جذب کلیک بازدید کنندگان و ترافیک بیشتر برای صاحب کسب و کار، مبلغی دریافت نمایند.
به این معنا که تبلیغات کلیکی، صاحبان کسب و کارها را قادر می سازد تا به افراد بیشتری دسترسی داشته باشند، و در همین حال، ناشران و حتی در برخی از موارد بازدید کنندگان نیز می توانند با هر کلیک کسب درآمد داشته باشند.
تبلیغات کلیکی به دو حالت کلی تقسیم می شود: حالت اول اینکه آگهی دهنده یا به طور مستقیم با ناشر تبلیغ در ارتباط است و پس از توافقات لازم تبلیغ بر روی سایت ناشر به نمایش در می آید، مانند تبلیغات در گوگل یاهمان گوگل ادوردز(google adwords) حالت دوم نیز زمانی اتفاق می افتد که آگهی دهنده به واسطه آژانس های تبلیغاتی، که با تعداد بسیار زیادی از وب سایت ها در ارتباط هستند آگهی خود را به نمایش می گذارد.
در هر دو نیز حالت طرفین مبلغی را به عنوان قیمت هر کلیک در نظر می گیرند که در حالت اول به صورت مستقیم و پس از محاسبه تعداد کلیک ها به نمایش دهنده پرداخت می شود و در حالت دوم مبلغ محاسبه شده به آژانس تبلیغاتی پرداخت و آژانس طبق قرارداد و کسر حق کمیسیون خود مابقی پول را به نمایش دهنده پرداخت می کند.
مزایا تبلیغات کلیکی
1. مقرون به صرفه
2. هدف گیری مخاطبان خاص
3. دسترسی به مشتریان بالقوه با تبلیغات کلیکی
4. قابل اندازه گیری و ردیابی
5. قابل شخصی سازی
6. مواد و منابع آموزشی و تمرینی در تبلیغات کلیکی
7. نتایج سریع
8. شناساندن برند
9. مناسب برای ارزیابی استراتژی های بازاریابی برند
10. شناساندن خود به مشتری های محلی
11. استقلال از سئو و یا تغییرات الگوریتم گوگل
معایب تبلیغات کلیکی
1. نیازمند زمان و تلاش
2. نیازمند مهارت و دانش
3. افزایش هزینه ها بدون سود در تبلیغات کلیکی
4. کلیک ها همواره به خرید منجر نمی شوند
5. مردم اسپانسرها و آگهی های تبلیغاتی را نادیده میگیرند
6. انتخاب اشتباه روش تبلیغات PPC
منبع: faradars.org
dmacourse.com
motamam.org