چگونه یک برنامه جامع برای بازاریابی بنویسیم؟

عناصر کلیدی در تعریف مارکتینگ پلن یک نقشه راه استراتژیک که تیم های بازاریابی از آن استفاده می کنند ممکن است شامل یک یا چند استراتژی بازاریابی باشد ماموریت ها و اهداف مورد نظر را مشخص می کند انواع برنامه بازاریابی با توجه به نوع شرکت و بودجه آن ممکن است از برنامه های بازاریابی…

اطلاعات بیشتر

راهکارهای جف بزوس برای فروش بهتر

جف بزوس در آمازون روندی سخت و طولانی برای استخدام تدارک دیده تا بتواند همیشه بهترین تیم را در کنار خود جمع آوری کند. کارکنان پیش از ثبت نام برای استخدام باید به یک فهرست بلند بالا از سوالات پاسخ دهند. این سوالات، شامل سوالات تخصصی و عمومی است که اگر متقاضی در این مرحله نمره قبولی بیاورد به مرحله…

اطلاعات بیشتر

بازاریابی محیطی را بهتر بشناسید

آیا شما هر روزه در معرض تبلیغات خلاق در فضای باز قرار می‌گیرید؟ این دقیقا همان چیزی است که بازاریابی محیطی (Ambient Marketing) در پی دارد. برآورد شده است که یک فرد معمولی در هر ۲۴ ساعت در معرض ۱۲۵ تا ۹۰۰ تبلیغ قرار دارد! بیایید یک صبح معمولی را با هم مرور کنیم. شما بیدار می‌شوید و…

اطلاعات بیشتر

راهنمایی اساسی برای اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی است که تاثیر زیادی در برندسازی و جذب مشتری دارد. چند سال پیش تحقیقی در خارج از کشور انجام شد که نشان داد صحبت‌های یک فرد تاثیرگذار یا همان اینفلوئنسر، تاثیر بسیار زیادی روی تصمیم خرید مخاطبان 18 تا 34 ساله دارد. همین تحقیق یکی از چیزهایی بود که بازاریابان…

اطلاعات بیشتر

چرا درک مشتری اهمیت دارد؟

ادراک مشتری (Customer Perception) احساس مشتری نسبت به یک کسب و کار هستش. درک مشتری همون نظر خاصیه که مشتریان بعد از چند بار تعامل، نسبت به اون کسب و کار پیدا می کنن. در اصل، همه چیز به اعتماد خلاصه می شه. از نظر مشتری، یک محصول خوب با پشتیبانی ضعیف مثل یک محصول افتضاح با…

اطلاعات بیشتر

چگونه مشتریان را مجبور کنیم تا به محصولات ما علاقه‌مند شوند؟

امروز دیگر انتظار این را نداشته باشید که مشتری با ورود به فروشگاه سنتی یا دیجیتال شما، محصول را خیلی سریع بخرد و خارج شود. الان دیگر، به‌جز شما ده‌ها و صدها فروشندۀ دیگر هم هستند، که دقیقا محصول یا خدمت شما و مشابه آن را ارائه می‌دهند. همین تنوع محصولات و خدمات، باعث شده…

اطلاعات بیشتر

چگونه دوباره با مشتریان قدیمی ارتباط بگیریم؟

ارتباط مجدد با مشتریان، مانند یک نفس تازه برای کسب و کارهایی است که مدتی فعالیت خود را متوقف کرده بودند. عوامل مختلفی باعث می‌شود کسب و کارها به مرور زمان مشتریان قدیمی خود را فراموش کنند. در نتیجه، باید به صورت دوره‌ای از روش‌هایی برای ارتباط مجدد با مشتریان استفاده کرد.  بهترین راه حل…

اطلاعات بیشتر

آشنایی با چند اصطلاح ضروری در بازاریابی

فرقی نمی‌کند که یک نماینده مشتاق باشید٬‌ یا یک بازاریاب که که در حوزه بازاریابی دیجیتال و یا با بخش فروش شرکت کار می‌کند یا یک فروشنده باتجربه که می‌خواهد دایره واژگانش را گسترش دهد. در این مقاله ما بیش از 50 اصطلاح فروش واصطلاحات فروش مویرگی رایج را بررسی می‌کنیم که آشنایی با آن‌ها خالی از…

اطلاعات بیشتر

تبلیغات پیامکی چه تاثیری در بازاریابی دارد؟

در جهان امروز که مخاطبان کسب‌وکارها در معرض بمباران اطلاعاتی از سوی شبکه‌های مختلف قرار گرفته‌اند، بازاریابی پیامکی بیش از پیش مورد استقبال شرکت‌ها قرار گرفته است. در واقع اس ام اس مارکتینگ راه‌حل تعامل مستقیم با مخاطبین هدف است؛ آن‌هم در دنیایی که رسانه‌های مختلف دیجیتال آن‌ها را به صورت گروهی مورد هجوم اطلاعاتی…

اطلاعات بیشتر

افیلیت مارکتینگ چیست؟

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یک روش بازاریابی مدرن است که از حدود 20 سال پیش به دنیا معرفی شد. اگر همین الان با خواندن جمله قبل به این فکر کردید که وای! بازاریابی! و یاد ساعت‌های طولانی صحبت کردن تلفنی یا تبلیغ محصول به صورت حضوری در شرکت‌ها و خانه‌ها و … افتادید،…

اطلاعات بیشتر